fredag 7. mars 2008

Norske judaser

"Til tross for utallig advarsler er det mange etniske nordmenn som av forskjellige grunner har gått inn for innvandring til vårt land. Årsakene kan være mange, for eksempel a) misforstått humanisme, b) ønske om å skape politisk og religiøst kaos og c) økonomiske motiver. Men uansett årsak, har dette medført en forsøpling og forsimpling av samfunnet på alle plan og alle områder. "

Dette kan vi lese på en nettside som den notoriske Oddbjørn Jonstad og hans Norsk Folkeparti står bak. Nettsiden heter judas1.no, ingen direkte link, det gir Jonstad ufortjent gratisreklame.

Nettsiden har laget en katalog over "judaser", navngitte personer som altså er svikere fordi de har gjort noe innvandrings- eller innvandrerpositivt av et eller annet slag. Ytringsfriheten er bra, også tåkhoder som Jonstad har rett til å si sin mening, men akkurat denne listen over privatpersoner er noe drøy. I følge Wikipedia er Jonstad medlem av Demokratene, det sier mye om Demokratene.

EDIT: Jeg minnes da Jonstad ble portrettert i Dagsrevyen. På gata i Oslo kom han i snakk med en småvokst mørk innvandrer, og Jonstad konkluderte raskt: “Dere muslimer …blabla”, hvorpå den vennlige latineren svarte at: “Men jeg er jo pinsevenn fra Bolivia”. Forbauselsen i Jonstads ansikt var ikke til å ta feil av, men han hentet seg inn igjen og repliserte: “Ja, det er jo en formildende omstendighet.”

Jo lo så jeg holdt på å dette av krakken.

5 kommentarer:

Amos Keppler sa...

Jeg er misunnelig. Jeg ønsker å stå på Jonstads liste.

Anonym sa...

Litt av en liste gitt. Men han kan umulig følge emd for Annete Thommesen har vært død i 14 år.

Anonym sa...

ho ho fyren har også nevt Jon Lilletun. Sist jeg sjekkt hadde også han parkert tøfflene.

Anonym sa...

Den fyren er ikke helt på nett, for å si det sånn.

Admiral_Gringo sa...

Det er en ære å få stå på den lista.