tirsdag 11. mars 2008

Prinsippløse LO-kapitalister

Vox Populi (den ordentlige) har gjort oss oppmerksomme på dobbeltmoral i LO, v/Valla og Flåthen. Jeg kan ikke annet enn slutt meg helhjertet til Vox vurdering, kan for egen del tilføye:
Jeg forstår ikke hvorfor de personene som sitter nærmest kassa skal få lov til å forsyne seg. Før kalte man dette kassasvik eller sågar bedrageri, i dag kalles det incentivordninger og corporate governance - og siden vedtak er lovlig fattet og kontrakter signert er underslaget fullt lovlig. At Valla og Flåthen har adoptert disse kapitalistbegrepene sier en god del.

1 kommentar:

Admiral_Gringo sa...

Fagforeningene har sviktet sine medlemmer i mange stygge mobbesaker.
Dette sitter jeg inne med dokumentasjon på, og jeg har tenkt å følge opp sakene.

Kanskje noen i ledelsen på forbundene har glemt ut hva som er hele poenget med fagforeninger?