torsdag 13. august 2009

Slutt på privatliv i Norge


Venstre har den senere tiden vært det eneste partiet på Stortinget som har hatt trykk på denne typen problemstillinger, og Trine Skei Grande er ikke overrasket over Nettavisens artikler.

– Det er generelt et veldig lavt engasjement fra norske partier på hele feltet personvern, jeg er spesielt skuffet over SV som tidligere har spilt på lag med oss. Nå er det eneste saken deres personvernkommisjonen, sier Grande. Ap har jo aldri noen gang brydd seg om personvern.

– Jeg tror ikke folk har sett hvor mye informasjon som er samlet om dem satt i sammenheng. Jeg har drømt om at noen forfattere skal samle dette i en bok og gjøre det lett tilgjengelig. Da jeg leste boken 1984 av George Orwell da jeg var yngre var argumentet mot denne boken at det ikke var mulig å samle så mye informasjon om folk, men nå er vi faktisk der, mener hun.


2 kommentarer:

Admin sa...

Hvor lenge tas minibankuttakene/VISA-kortbruken min vare på egentlig?

Konrad sa...

Det må du spørre banken om, men det blir sikkert hengende som info på kontoen din i flere måneder - kanskje for alltid? Det står sikkert noe med liten skrift i din kontrakt med banken. Det er overhode ikke noe problem å kartlegge min bevegelser fordi jeg betaler det meste med kort.

Husk: Cash is king.