torsdag 11. mars 2010

Knefall for jødene

Både Obama og Biden har tatt på seg en flat, liten hatt under besøk i Holocaust-museet og ved Herzls grav.

Noen som husker reaksjonene sist gang en kvinnelig politiker tok på seg et sjal for å dekke håret?

Joda, litt søk ga følgende eksempel (NTB 19.mars 2008):

"Minister får kritikk for bruk av sjal
Sveits' utenriksminister Micheline Calmy-Rey får kritikk etter at hun brukte sjal under et møte med Irans president Mahmoud Ahmadinejad. Calmy-Rey var på Iran-besøk da hun møtte president Ahmadinejad. Utenriksministeren brukte et langt hvitt sjal på hodet, noe som har høstet sterk kritikk i hjemlandet. "

Men jødehijab er altså greit.


Jødehijab.

Blogglisten

2 kommentarer:

Admin sa...

Å jeg blir så provosert. De religiøse tar over verden og tvinger oss til ... mot vår vilje ... undertrykkelse ... og så videre og så videre.

God gammaldags folkeskikk har aldri plaget noen. Tvert i mot.

Konrad sa...

Jeg har besøkt moskeer, synagoger og mange slags kirker. I moskeen tar jeg meg skoeene (og går i lang buks), i synagogen låner jeg gjerne en kippa, i en katolsk kirke går jeg også i lang bukse (ikke shorts og ølboks i hånden). Joda, dette kalles folkeskikk, når andre slipper meg inne i sitt gudshus så respekterer jeg naturligvis reglene.

De mest generøse på dette punktet er faktisk moskeene tett fulgt av katolske kirker (eller muligens russisk ortodoks). Protestantene er som vanlig de kjipeste.